Bestuur en ledenraad bespreken strategievisie en bestuursstructuur

Bestuur en ledenraad bespreken strategievisie en bestuursstructuur

28-03-2023
Nieuws

Het bestuur en de ledenraad hebben de afgelopen tijd met elkaar gekeken naar de toekomstvisie en bestuursstructuur van Noloc: waar staan wij voor als Noloc in de komende jaren en wat betekent dat voor de manier waarop onze vereniging is ingericht? 

Afgelopen jaren zijn het bestuur en de ledenraad al vaker in gesprek geweest over de toekomstvisie en bestuursstructuur van Noloc. Tot nu toe was de tijd nog niet rijp om daarop door te pakken, omdat andere grote dossiers eerst moesten worden behandeld. Zoals de instroom jobcoaches, invoering nieuwe keurmerken en bijvoorbeeld werving en benoeming van de bestuursvoorzitter. Nu wordt het wél tijd om de strategie en structuur te actualiseren en door te kijken naar de toekomst. Het bestuur heeft hiervoor veel voorwerk gedaan en presenteerde haar uitkomsten aan de ledenraad. In februari/maart 2023 leidde dit tot een aantal werksessies van het bestuur met de ledenraad.

Corine van Dijk namens de ledenraad: “We hebben kritische en opbouwende gesprekken gevoerd over vragen zoals: waar staan wij voor als Noloc in de komende jaren en wat betekent dat voor de manier waarop onze vereniging is ingericht? We hadden het over de missie en visie, kernwaarden, sterkten/zwakten en kansen/bedreigingen en nog zoveel meer. Ook hebben we doorgekeken naar de bestuursstructuur van de toekomst. Zaken waar je als lid van de vereniging misschien niet direct bij stilstaat, maar wat absoluut relevant is voor een vereniging van onze grootte (ongeveer 3600 leden) en met een wens tot verdere professionalisering. De sessies werden begeleid door Jos Wesselink, die ook zijn deskundigheid over verenigingsvraagstukken inbracht.” 

“We hebben natuurlijk ook stilgestaan bij de rol die wij als ledenraad hebben en hoe wij als vertegenwoordiging van alle leden een bijdrage leveren aan deze ontwikkelingen. Komende maanden krijgt deze discussie vervolg en worden ook andere Noloc-leden betrokken zoals de coördinatoren.” 

“Ondertussen richten wij ons als ledenraad weer meer op een goede overdracht aan de volgende ledenraad. De nieuwe ledenraad wordt op 17 mei a.s. geïnstalleerd en heeft dus meteen een mooie opdracht in de besluitvorming en het vervolg van de strategie en inrichting bestuursstructuur van Noloc”, aldus Corine.

Ledenraad en bestuur_mrt23

Foto: bestuur en afvaardiging ledenraad op 1 maart jl. in Houten.