Recertificering Register Jobcoach

Recertificering Register Jobcoach

  • Hoe kom ik erachter wanneer mijn certificering verloopt?

    Op de Noloc website vind je in je profiel onder 'Mijn Noloc' de datum tot wanneer je certificering geldig is. 

  • Wanneer kan ik starten met het opbouwen van mijn portfolio voor de recertificering?

    Je kunt direct nadat je je (re)certificering hebt behaald, beginnen met het opbouwen van je (nieuwe) portfolio voor je recertificering.

  • Hoe kan ik hulp krijgen bij het doorlopen van het recertificeringsproces?

    Allereerst is er de online wegwijzer, een enorm handig hulpmiddel.

    Als Noloc-lid is het daarnaast mogelijk om een mentor in te schakelen, die je begeleidt bij het doorlopen van het recertificeringsproces. Ook kan je deelnemen aan de vragenuurtjes over recertificering. Hiervoor kan je je opgeven via de Noloc Agenda.

  • Welke voorwaarden zijn er voor intervisie?

    Het kan gaan om intervisie met een kwaliteitskring. Het kan ook gaan om intervisie met collega’s of andere professionals, wel of niet aangesloten bij Noloc, als het maar gaat om vakgerelateerde intervisie.

  • Waar vind ik de formulieren die ik als bewijs kan gebruiken voor deelname aan intervisie, supervisie of coaching?

    Als je als intervisie- of kwaliteitskring gebruik maakt van de planningstool van Noloc, dan kan je daar ook een bewijs van deelname vinden. Als je inlogt op je account op de Noloc website vind je onder ‘mijn profiel’ en dan ‘mijn bijeenkomsten’ een overzicht van de door jou bijwoonde bijeenkomsten. Hier vind je onder ‘mijn intervisiegroepen’ en ‘mijn kwaliteitskringen’ ook de betreffende bewijzen van deelname.

    Als je geen gebruik maakt van de planningstool of met vakgenoten buiten Noloc intervisie doet, dan kan je gebruik maken van het formulier in de DNV Noloc Portal

  • Waar kan ik met vragen over de DNV-portal terecht?

    Heb je inhoudelijke/technische vragen over het portal of wil je iets weten over de voortgang van het certificeringsproces? Neem contact op met de certificerende instelling DNV via noloc@dnv.com of bel Louis Leemans: 010-2922778.

  • Hoe verzamel ik de bewijsstukken voor de PE-punten?

    Voor elke activiteit die je doet verzamel je een apart bewijsstuk. De optimale situatie is dat je een bewijs van deelname hebt als bewijsstuk. Als je dat niet hebt, heb je de volgende alternatieven:

        • Een bevestigingsmail, bij voorkeur met het aantal uren (inclusief eventuele voorbereiding).
        • Een schermafbeelding, als bewijs dat je bij een onlinebijeenkomst aanwezig was of de scholing online hebt gevolgd.
        • Een factuur van de bijgewoonde bijeenkomst.
        • Een verslag van de bijeenkomst.
        • In de planningstool voor intervisie en kwaliteitskringen vind je een tool waarmee je een bijeenkomst kan plannen en na afronding ook een bewijs van deelname genereren. Dit bewijs kan je terugvinden onder “mijn noloc”.
  • Hoe lang is mijn certificaat geldig?

    Je certificaat als Register Jobcoach is 4 jaar geldig. Wil je je status in het beroepsregister behouden en opgenomen blijven, dan dien je je elke vier jaar opnieuw te recertificeren. Als je je certificering laat verlopen word je uit het beroepsregister gehaald en verlies je je certificering.

  • Wanneer kan ik mijn recertificeringsportfolio ter beoordeling indienen?

    Je kunt je portfolio voor de recertificering vanaf drie maanden voordat je certificering verloopt ter beoordeling indienen. In dat geval blijft de datum van recertificering gelijk.

  • Hoe verloopt het proces nadat ik mijn portfolio voor de recertificering heb ingediend?

    Nadat je je portfolio hebt ingediend op de DNV Noloc Portal checkt DNV eerst je PE punten. Vervolgens benadert DNV een assessor met de vraag om jouw portfolio te beoordelen. De assessor leest je portfolio en doet daar schriftelijk verslag van op een beoordelingsformulier, gepaard met een advies voor een positief, uitgesteld of negatief advies. DNV, als onafhankelijke toetsende instelling, neemt uiteindelijk het besluit over de toetsing.

    Je krijgt, in de regel binnen 6 tot 8 weken na het indienen van je portfolio, van DNV een bericht met de uitslag van de toetsing. Het beoordelingsformulier kan je downloaden in de DNV portal. Daar staat de uitslag en je ontwikkeladvies in verwoord.

  • Wat zijn de kosten van recertificering?

    De kosten van recertificering bedragen in 2025 € 300,- exclusief btw. Je betaalt dit bedrag rechtstreeks aan DNV. In geval van herbeoordeling naar aanleiding van een uitgesteld advies, bedragen de kosten in 2025 € 75,- exclusief btw. Ook dit bedrag betaal je rechtstreeks aan DNV.

     

  • Wat zijn de kosten voor opname in het beroepsregister?

    Aan opname in het beroepsregister zijn voor Noloc-leden geen kosten verbonden.

    Externe aansluiters betalen een jaarlijks bedrag om in het beroepsregister te worden opgenomen. De registerbijdrage voor 2025 is € 220,- exclusief btw op jaarbasis ingaande na certificering. De éénmalige inschrijfkosten voor verkrijging van het aansluitnummer bedragen € 100,- exclusief btw. Als externe aansluiter ontvang je hiervoor een factuur van Noloc.

  • Hoe vind ik een mentor? En wat zijn de kosten?

    Op de Noloc website vind je informatie over wat een mentor voor je kan betekenen. Ook vind je daar een overzicht van mentoren die je kunnen begeleiden. De kosten bedragen € 125,- die je rechtstreeks aan de mentor betaalt.

  • Inloggen in het DNV certificeringsportal. Hoe doe ik dat?

    Het proces van (re)certificeren, het maken en indienen van je portfolio, verloopt via het certificeringsportal DNV Noloc Portal. Vanwege aangescherpte veiligheidseisen is het inloggen beter beveiligd, via tweefactorauthenticatie (2FA).

    Hoe log je in?

    • Open de Google Authenticator op je telefoon. 
    • Heb je deze app nog niet op je telefoon staan? Installeer ‘m dan eerst. 
    • Heb je nog geen account in de Google Authenticator? Voeg dit dan toe door de QR-code te scannen (deze verschijnt als je in de DNV Portal je e-mail intypt en het juiste bijbehorende wachtwoord).
    • Voer de Google 2FA-code in die in de Google Authenticator verschijnt en kies dan inloggen.


    Lukt het niet? 
    Neem contact op met de certificerende instelling DNV via noloc@dnv.com. Of bel Louis Leemans: 010-2922778.