Certificering Algemene vragen

Certificering Algemene vragen

  • Waarom moet ik me als Noloc aspirant-lid laten certificeren?

    Noloc staat voor kwaliteit en vakmanschap. Als beroepsvereniging vinden we het belangrijk dat onze leden professioneel en deskundig te werk gaan. Daarom vragen we van aspirant-leden dat zij binnen drie jaar na aanmelding hun beroepserkenning behalen als Register Loopbaanprofessional of Register Jobcoach. Zo zorgen we samen voor een sterke beroepsgroep en blijven we herkenbaar als betrouwbare en gekwalificeerde professionals.

    Mocht het onverhoopt niet lukken om je binnen dit termijn te laten certificeren, dan wordt het aspirant-lidmaatschap aan het einde van het betreffende verenigingsjaar omgezet naar een community-lidmaatschap. Uiteraard denken we graag met je mee over hoe je dit traject succesvol kunt doorlopen.

  • Moet ik lid zijn van Noloc om me te laten certificeren?

    Nee, dat hoeft niet. Je kunt je ook laten certificeren als je geen Noloc-lid bent. Om in het Beroepsregister te worden opgenomen, kun je je bij Noloc dan aanmelden als ‘Externe aansluiter’. Je betaalt voor opname in het Beroepsregister vervolgens een jaarlijkse bijdrage.

  • Betaal ik als Noloc-lid ook voor opname in het beroepsregister?

    Nee, als Noloc-lid betaal je als Register Loopbaanprofessional of Register Jobcoach geen extra kosten om in het beroepsregister te worden opgenomen.

  • Wat gebeurt er als ik mijn certificering behaal?

    Als je je certificering behaalt, dan word je in het beroepsregister opgenomen en mag je je Register Loopbaan of Register Jobcoach noemen. Ook mag je alle bijbehorende uitingen, zoals het RL-logo of het RJ-logo en de titel ‘RL’ of ‘RJ’ gebruiken.

  • Is mijn certificering onbeperkt geldig?

    Nee, je wordt elke 4 jaar opnieuw getoetst in het kader van hercertificering om het keurmerk Register Loopbaanprofessional of Register Jobcoach te behouden. Zo bewaken we met elkaar de kwaliteit van ons mooie vak.

  • Welke kosten zijn er aan (re)certificering verbonden?

    De kosten voor (re)certificering in 2025 bedragen exclusief btw:

    • Certificeren verkorte route: € 200,-
    • Certificeren reguliere route: € 400,-
    • Recertificeren: € 200,- en vanaf 1 februari € 300,- 
  • Inloggen in het DNV certificeringsportal. Hoe doe ik dat?

    Het proces van (re)certificeren, het maken en indienen van je portfolio, verloopt via het certificeringsportal DNV Noloc Portal. Vanwege aangescherpte veiligheidseisen is het inloggen beter beveiligd, via tweefactorauthenticatie (2FA).

    Hoe log je in?

    • Open de Google Authenticator op je telefoon. 
    • Heb je deze app nog niet op je telefoon staan? Installeer ‘m dan eerst. 
    • Heb je nog geen account in de Google Authenticator? Voeg dit dan toe door de QR-code te scannen (deze verschijnt als je in de DNV Portal je e-mail intypt en het juiste bijbehorende wachtwoord).
    • Voer de Google 2FA-code in die in de Google Authenticator verschijnt en kies dan inloggen.


    Lukt het niet? 
    Neem contact op met de certificerende instelling DNV via noloc@dnv.com. Of bel Louis Leemans: 010-2922778.