Professionele klachtenafhandeling bij Noloc
Iedere professional die onder de vlag van Noloc werkt, handelt volgens onze Gedragscode. Maar wat als er zorgen of klachten ontstaan over het handelen van een lid? Dan biedt het Reglement voor Klachtenbehandeling duidelijkheid over de aanpak, zorgvuldigheid en het proces.
Wat regelt het klachtenreglement?
Het Reglement voor Klachtenbehandeling beschrijft hoe klachten over (niet-)leden van Noloc – in relatie tot de gedragscode – worden behandeld. De afhandeling hiervan ligt bij de onafhankelijke Raad voor Klachtenbehandeling.
Voor wie geldt dit?
Alle leden, zowel aspirant als Register Jobcoach en Register Loopbaanprofessional, vallen onder dit reglement. Ook Externe aansluiters zijn via hun overeenkomst gebonden aan de Gedragscode én dit reglement.
Wat doet de Raad voor Klachtenbehandeling?
De Raad onderzoekt en beoordeelt ingediende klachten op basis van de Noloc Gedragscode. Hierbij staat zorgvuldigheid en onafhankelijkheid centraal. Alleen de Raad mag formele uitspraken doen over ingediende klachten.
Wie zitten er in de Raad?
De Raad is een statutair en onafhankelijk orgaan van Noloc. Deze bestaat uit:
- een voorzitter (niet-lid van Noloc)
- vier leden, waarvan minimaal één jurist en minimaal twee ervaren loopbaanspecialisten
De precieze samenstelling is vastgelegd in de statuten (artikel 7:2, lid 3).
Inzicht in eerdere uitspraken
Als Noloc-lid kun je eerdere uitspraken van de klachtencommissie bekijken bij Bibliotheek (log eerst in).
Vragen of een klacht melden?
Mail ons via info@noloc.nl. We helpen je graag verder.