1. Home
  2. Actueel
  3. Week van de Loopbaan

Week van de Loopbaan

13 t/m 17 september 2021

 

De Week van de Loopbaan is een initiatief van Noloc waarbij werkenden,  werkzoekenden én werkgevers in de gelegenheid worden gesteld om gratis en vrijblijvend loopbaanadvies in te winnen. Als Noloc willen hiermee landelijk aandacht geven aan het belang van LevenLangOntwikkelen én alle vormen van (persoonlijke) begeleiding van mensen en organisaties op de arbeidsmarkt.
 

Support bij loopbaanvragen werkt!

Vorig jaar waren maar liefst 505 loopbaanprofessionals actief tijdens de Week van de Loopbaan. In het hele land zijn er toen veel loopbaan-initiatieven ontwikkeld. Mede door Covid-19 hadden heel veel mensen, al dan niet noodgedwongen, vragen over hun loopbaan. Voor Loopbaanprofessionals reden om juist in de Week van de Loopbaan het anders aan te pakken. Ondanks de beperkte mogelijkheden hebben Loopbaanprofessionals creatieve oplossingen gevonden om mensen optimaal te adviseren via online spreekuren of hen te informeren door online kennis te delen.

Ook dit jaar zullen de activiteiten van de Week van de Loopbaan grotendeels online aangeboden worden. 


De impact van de Week van de Loopbaan

Om u een idee te geven van de activiteiten, omvang en impact van de Week van de Loopbaan, hebben we de belangrijkste wapenfeiten van de vorige editie op een rij gezet.

 ✓ Honderden Loopbaanprofessionals en bedrijven in het hele land hebben deelgenomen aan de Week van de Loopbaan en activiteiten georganiseerd voor hun eigen klanten/medewerkers.

✓ 24 organisaties hebben zich als partner aan de Week van de Loopbaan verbonden. Zij plaatsen actief nieuwsitems voor de invulling van de campagne.

✓ Gedurende de hele week waren loopbaanprofessionals actief met gesprekken, trainingen en presentaties over het belang van werken aan je loopbaan.

✓ Er is een nieuwe huisstijl en een aparte campagnewebsite ontwikkeld waarop de Week van de Loopbaan is uitgewerkt.

✓ In meerdere nieuwsbrieven van Noloc en partners is aandacht besteed aan de Week van de Loopbaan.

✓ Alle leden werden gefaciliteerd met een digitale toolkit: teksten, posters, afbeeldingen om zelf te gebruiken op hun websites en nieuwsbrieven.

✓ Persbericht ‘Week van de Loopbaan, landelijk’.

✓ Tientallen uitingen in de lokale media en in vakbladen (PW, LoopbaanVisie)

✓ Tijdens de campagneperiode een bereik van 225.616 views gerelateerd aan de Week van de Loopbaan mede door een actieve sociale mediacampagne.

Deelnemers van de Week van de Loopbaan 2021, klik hier

 

Wilt u zich verbinden aan de Week van de Loopbaan?

Tijdens de Week van de Loopbaan willen we zoveel mogelijk Nederlanders bereiken. Daarbij richten we ons vooral op werkgevers. Via hen bereiken we een grote groep werknemers. Daarnaast organiseren we een brede publiekscampagne. Ons doel is om een beweging op gang te brengen, waarbij we zoveel mogelijk mensen bewust willen maken van het belang om in beweging te blijven als het gaat om hun loopbaan.

Meedoen als partner?
Dat kan op verschillende manieren; deze zijn uitgewerkt in een aantal partnerpakketten. In alle gevallen levert het u mooie exposure op. 

Meedoen als Noloc-lid?
Wil je deelnemen aan de Week van de Loopbaan? Meld je hier aan (eerst inloggen). 

 

Partners van de Week van de Loopbaan 2021