Tien jaar Noloc - Angelic Bloemberg zwaait af

Al tien jaar maakt ze deel uit van de Noloc-organisatie; Angelic Bloemberg. Per 2022 gaat ze ons verlaten. Niet helemaal natuurlijk, want Angelic blijft gewoon lid, maar als vereniging zullen we het zonder haar enthousiaste inzet als Coördinator Marketing Projecten moeten gaan stellen. We kijken samen met Angelic terug op 10 jaar organiseren, regelen, coördineren en vooral op tien jaar heel veel plezier!

geschreven door Cick Geers

‘Per 1 maart 2012 is Angelic Bloemberg benoemd tot verenigingscoördinator’. Dat was de formele aankondiging zoals die in 2012 naar de Noloc-leden gecommuniceerd werd. Angelic lacht: ‘Mijn functie betrof geen statutaire functie waardoor de benoeming door het bestuur werd uitgevoerd. Dit was zo ook afgestemd tussen het bestuur en de voorzitter van de ledenraad. Ik werd ingewerkt door Perry Filippini (voorzitter 2012) en Barend Freriks (secretaris 2012)’.

Hei-dag

Eén van de eerste bijeenkomsten die Angelic organiseerde was een heuse ‘hei-dag’ voor het bestuur. Landelijk wonend aan de rand van het Drentse Hoogeveen, besloot Angelic haar nieuwe bedrijfsruimte hiervoor in te zetten. Bestuursleden Ester Leibbrand, Walraed Cremers,  Tibert Lagarde, Dirk van Leeuwen en Paul Oosting reisden naar het ‘hoge noorden’. De aftrap was gegeven!

Dichtbij de vereniging

In de jaren die daarop volgden zette Angelic zich met hart en ziel in voor de vereniging. Eerst als Verenigingscoördinator, later Coördinator Marketing en Communicatie en als laatste Coördinator Marketing Projecten (Projectmanager). Ze ontwikkelde en gaf presentaties door het hele land, sinds corona online, en coördineerde grote evenementen om Noloc te promoten, o.a. het Loopbaancongres. Ze verzorgde dagelijks de social media en ontwikkelde strategie, beleid en campagnes. Coördineerde de vele advertenties in vakbladen en had contact met pers, partners en externe partijen. Ze gaf informatie bij Meet & Greets en bij bedrijven, presenteerde het herregistratiedocument en beoordeelde dossiers, was zeer nauw betrokken bij de nieuwe website, creëerde nieuwsflitsen en redigeerde de nieuwsbrief. Voor leden organiseerde ze met veel plezier kaderdagen en verdiepingsbijeenkomsten.

‘Dat waren stuk voor stuk leuke dingen om mee bezig te houden. Je staat op deze manier echt heel dichtbij de vereniging en ik heb dat altijd als heel waardevol ervaren’, vertelt Angelic.

Week van de loopbaan

In 2016 legt Angelic zich toe op de ontwikkeling van de Week van de Loopbaan. ‘Dat was echt iets bijzonders’, mijmert Angelic. ‘We kenden in het vakgebied al wat langer de Dag van de Loopbaan; we hebben hier uiteindelijk een hele week van weten te maken waarin aandacht aan het belangrijke werk van de loopbaanadviseur gegeven werd. Via de week van de loopbaan krijgen belangstellenden volop de gelegenheid om in contact te komen met loopbaancoaches in de eigen regio. Iedereen die wil praten over zijn of haar loopbaanontwikkeling kan kosteloos een afspraak maken met een loopbaanadviseur bij hen in de buurt. Zo kan men op een laagdrempelige manier kennismaken met de toegevoegde waarde van loopbaanbegeleiding’. licht Angelic toe.  Ook het Loopbaancongres onderging een transformatie.

‘We hebben er echt een waardevol evenement van weten te maken. Een evenement dat verder gaat dan alleen maar informatie uitwisselen’.

Mooie herinneringen

Angelic lacht als ze herinneringen ophaalt aan andere evenementen die haar (en vast vele anderen!) zijn bijgebleven: de kaderdag in het Arnhemse Openlucht Museum, de grote vooruitblik-quizzz bij Landgoed ISVW in Leusden, de lipdub in de Apenheul, de rondvaart in Amersfoort, de Samaya- verbindingsdag en het Rijksmuseum ; ze kijkt er met veel plezier op terug. ‘Oh ja, en dan het regelen van ledenkortingsdeals; ik blijk te beschikken over vlijmscherpe commerciële onderhandelingsvaardigheden’, lacht ze breeduit.

Vakgebied

Maar ook bij de ontwikkelingen op het vakgebied werd Angelics input en kennis meer dan eens gevraagd. Zo werkte ze mee aan de Master Loopbaanmanagement en was ze vanaf 2012 tot 2019 betrokken bij de inrichting en werving van studenten. Vanaf 2017 regelt ze de organisatie van de loopbaancongressen. Zelf noemt Angelic de hoofdredactie van het Noloc Jubileum Magazine - Noloc 30 jaar als één van de hoogtepunten van haar Noloc-carrière.

Steeds meer richt Angelic zich op specifieke projecten. Zo is ze betrokken bij de implementatie AVG, de professionalisering van social media, promoten ontwikkeladvies en speelt ze een actieve rol bij de communicatie rondom de totstandkoming van het keurmerk Register Loopbaanprofessional. ‘Dat zijn projecten waar je als mens en professional niet alleen veel kunt brengen, maar zeker ook veel van kunt opsteken. Heel bijzonder en waardevol om daaraan een bijdrage te hebben mogen leveren. Al heeft het me soms weleens wat stress opgeleverd, maar dat hoort erbij’, voegt ze met een knipoog toe.

Het is goed

Angelic kijkt met veel plezier terug op tien jaar Noloc.

‘Het zal best even wennen zijn om het los te laten, maar het is goed. Na 24.384 mailtjes te hebben verzonden, er 42.759 te hebben ontvangen, geef ik het stokje over. Ik wil iedereen bedanken voor de fijne samenwerking, de lol en het plezier en de mooie gesprekken!’

Wij – en de 13.177 volgers op social media die ze heeft weten te realiseren voor de vereniging- bedanken op onze beurt Angelic voor haar enthousiasme en tomeloze energie!

Contact Angelic.