Leden

Vloet

Kara Vloet

Contact

  • +31161455710 (vast)
  • +31612961318 (mobiel)
  • +31885070092 (werk)

http://www.adhd-atelier.nl

Wethouder van den Wildenbergstraat 13 5126 TK GILZE

ADHD-atelier. Kwetsbaarheid als kracht!

Vanuit mijn coachpraktijk in Nederland én in Saint-Baslemont in de Franse Vogezen ga ik met jou de dialoog aan over vragen over diversiteit, leven en loopbaan. Dat kan individueel of in een groep, live in een prettige professionele ruimte of online. Afhankelijk van waar jouw voorkeur ligt. Onze samenwerking zie ik daarbij als een creatief, dialogisch en gezamenlijk proces; een zoektocht waarbij jij aan het roer staat én blijft. Om samen vanuit jouw eigen-wijsheid, talent en kwetsbaarheid als kracht jouw eigen koers in leven en loopbaan te vinden.

Ik richt mij daarbij vooral op (jong)volwassenen en senioren in onderwijs en bedrijfsleven.
Als loopbaancoach ben ik sterk in inspireren; om mensen vanuit hún verhaal in hun unieke diversiteit (weer) in verbinding en in hun kracht zetten. Ik begeleid en verbind daarbij theorie en praktijk vanuit diverse disciplines en vanuit een kritische visie.

Mijn expertise die ik daarbij vanuit eigen ervaring en als kennisprofessional kan inzetten:
• Inclusie & Diversiteit (ID+); m.n. ruimte creëren voor de kracht van neurodiversiteit
• Loopbaan coaching van (jong)volwassenen, hybride professionals en senioren
• Professionalisering van docenten als (loopbaan)coach, als onderzoeker en rondom ID+
• Narratief dialogisch onderzoek naar professionele identiteitsontwikkeling in onderwijs

Ontwikkeling van mensen in hun leven en loopbaan loopt als rode draad door mijn eigen loopbaan van meer dan 35 jaar in het Hoger Onderwijs. Opgeleid als Persoonlijkheids- & Onderwijspsycholoog aan de Tilburg University en Rijksuniversiteit Groningen, deed ik o.a. beleidsgericht onderzoek naar diversiteit en kansen(on)gelijkheid van leerlingen in onderwijs en naar loopbanen van schoolleiders in opdracht van gemeenten, provincie en het ministerie van OCW. Bij Fontys Hogeschool kreeg ik de kans om mij als docent en opleider, onderzoeker, trainer en coach te ontwikkelen, o.a. bij HRM- en Psychologie, verschillende lerarenopleidingen en Masteropleidingen (Educational Needs, Leren en Innoveren, Industrial Engineering). Maar ook Fontysbreed over opleidingen heen op het gebied van Leven Lang Ontwikkelen, Studentcoaching en Welzijn. Ik deed daarnaast onderzoek in diverse lectoraten in het Kenniscentrum Leven Lang Ontwikkelen en was actief als projectleider Inclusie en Diversiteit+ bij Hogeschool ICT.

In 2015 promoveerde ik op de Professionele Identiteitsontwikkeling van docenten als leerlingbegeleider en loopbaancoach. Een dialogisch proces waarbij de Dialogical Self Theory als fundament en de Zelf KennisMethode (ZKM) als methodiek en narratieve onderzoeksmethode nuttig bleek. Gecertificeerd als oplossingsgerichte coach, ADHD-coach en NLP- practitioner werk ik ook met My Insight Out - een nieuwere Zelf Kennis Methode variant. Zo kan ik een breed scala aan expertise inzetten afhankelijk van je vraag.

Ik heb veel ervaring als trainer/assessor met hbo-docenten die zich kwalificeren in student-coaching. Deed praktijkgericht onderzoek naar Hybride Professionals in de Brainport regio op zoek naar werkbare interventies ter ontwikkeling van tools om hybride docentschap te faciliteren en tot een succes te maken. Deze interventies zijn gericht op HRM in onderwijsinstellingen én het bedrijfsleven en zijn op basis van ervaringen van en in samenwerking met alle betrokkenen ontworpen. Ik ben lid ben van diverse beroepsverenigingen (ZKM, VELON, EAPRIL, ICDS, ATEE) naast NOLOC Kennisprofessional.

Werkvelden

  • Bedrijfsleven (incl. samenwerkingsverbanden en social enterprises)
  • Overheidsorganisatie
  • Particuliere markt
  • Wetenschap

Lid van de volgende beroepsverenigingen

  • Overig