1. Home
  2. > Bijeenkomsten
  3. > Webinar: Zin en onzin van psychologische testen/vragenlijsten en typologie├źn door Franz Maissan
  1. FAQ
  2. contact
  3. inloggen
Wanneer | 07-03-2018 Waar | Online
Wie | vanuit Noloc; Franz Maissan
Webinar: Zin en onzin van psychologische testen/vragenlijsten en typologie├źn door Franz Maissan

Beschrijving

Waar, wanneer en inschrijven
Dit webinar vindt plaats op woensdag 7 maart 2018 om 20:00 uur via Online Seminar. Inschrijven voor het webinar; klik op deze link. Het is dus niet mogelijk om je via de reguliere Noloc manier aan te melden. Wil je dat je deelname aan het webinar naderhand zichtbaar wordt in je profiel op de Noloc-website? Vergeet dan niet je lidnummer in te voeren!

Onderwerp
Het webinar belicht uitgangspunten, mogelijkheden en risico’s bij de inzet van psychologische testen/vragenlijsten. Er wordt een overzicht gegeven van de historische en recente ontwikkelingen op het gebied van psychologisch testgebruik.  Er wordt op een toegankelijke wijze ingegaan op teststatistiek, validiteit en betrouwbaarheid, normen en normgroepen en het op ethische wijze omgaan met tests. Verschillende soorten psychologische vragenlijsten worden behandeld; over persoonlijkheid, interesses, waarden, motivatie en capaciteiten. Je leert waarnemen en interpreteren vanuit meervoudig perspectief; zaken vanuit verschillende invalshoeken bekijken, verbindend analyseren en denken in scenario’s

Relevantie voor loopbaanprofessionals en jobcoaches
Loopbaanprofessionals maken weinig gebruik van psychologische testen/vragenlijsten, terwijl deze in bepaalde trajecten van grote toegevoegde waarde kunnen zijn. Belangrijk is wel om valide en betrouwbare testen/vragenlijsten  in te zetten.

Achtergrond gastspreker
Franz Maissan is psycholoog en docent/onderzoeker toegepaste psychologie aan de Amsterdam University of Applied Sciences. Sinds 1996 is hij daarnaast zelfstandig ondernemer. Franz is actief op het snijvlak van HRM/HRD, arbeidsmarktvraagstukken, psychologisch testgebruik, loopbaanontwikkeling, opleiding & training. Hij  gaat uit van een concrete, praktische en doelgerichte aanpak (liefst evidence-based), zonder bezinning en bezieling uit het oog te verliezen.